Berlingske Business

TDC trak en million kroner for meget i sms-donationer

aa
Danmarks Indsamling 2016. Foto:

En teknisk fejl i forbindelse med stort indsamlingsshow gjorde, at sms-donationer blev trukket flere gange.

TDC Group, som dækker over TDC, Telmore og Fullrate, har opkrævet 919.000 kroner for meget fra 3301 kunder i forbindelse med den store Danmarks Indsamling sidste weekend.

Det skriver TDC Group i en pressemeddelelse.

- TDC Group beklager over for berørte kunder, at de donerede beløb via sms, er blevet opkrævet flere gange. Årsagen til fejlen var teknisk, og vi beklager de gener, som fejlen har medført, siger pressechef i TDC Group, Peter Glüsing Pedersen i pressemeddelelsen.

Hos Danmarks Indsamling er man kede af situationen, men fortæller, at fejlen ikke nødvendigvis vil påvirke indsamlingsresultatet.

- Vi er fuldstændigt afhængige af, at så mange danskere som muligt støtter op om Danmarks Indsamling. Derfor er det ærgerligt, at der sker tekniske fejl som denne, siger talsmand for Danmarks Indsamling og informationschef i Unicef, Karin Aaen.

- Når vi offentliggør det endelige resultat, indeholder det en vis sikkerhedsmargin, så vi er sikre på ikke at melde et større beløb ud, end det vi får ind i sidste ende. Langt de fleste beløb meldes ind under showet, og de skal lige lande på kontoen, før de reelt tæller med.

Fredag begyndte TDC Group at sende sms'er til de kunder, som ved en teknisk fejl har fået trukket betaling flere gange, end de selv har indvilget i.

97.870.606 kroner blev indsamlet til Danmarks Indsamling 2016, og pengene gik i år blandt andet til småbønder i Malawi, unge i Benin og flygtninge i Sydsudan.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen