Berlingske Business

TDC-topfolk køber faldende aktier op

pix-Vagn Sørensen
TDCs bestyrelsesformand, Vagn Sørensen (her fotograferet på en konference), har også købt aktier i sit teleselskab. Arkivfoto: Malte Kristiansen, Scanpix Foto:

Bestyrelsesformand Vagn Sørensen er den seneste i rækken af TDC-topfolk, som køber op i telekoncernen, hvis aktiekurs stadig dykker.

Som den seneste i rækken af topfolk i Danmarks største telekoncern har bestyrelsesformanden netop købt for næsten en million kroner af de styrtdykkende aktier.

Vagn Sørensen, der har været bestyrelsesformand for TDC siden januar 2008, købte tirsdag for 996.000 kroner TDC-aktier, svarende til 33.600 styk, oplyser TDC selv i en fondsbørsmeddelelse.

29. januar købte koncerndirektør i TDC, Michael Moyell Juul, for 203.000 kroner TDC-aktier. To dage tidligere, 27. januar, købte Cordial Consulting Ltd., som ifølge en anden fondsbørsmeddelelse fra TDC er »nærtstående« til næstformand i bestyrelsen, Pierre Danon, for 1,43 millioner kroner aktier.

Jens Munch-Hansen, som for nylig blev til overs i en rokade i TDCs koncerndirektion og derfor træder ud 1. april, solgte 27. januar for 4,45 millioner kroner TDC-aktier.

TDCs aktiekurs er raslet ned igennem længere tid, navnlig efter at TDC offentliggjorde sin nye strategi for 2016-2018, som blandt andet nedskrev værdien af telegiganten med 4,6 milliarder kroner, og hvor et lovet udbytte til aktionærerne om få måneder blev aflyst.

Aktiekursen på TDC lå i begyndelsen af november på 38,84 kroner. Ved årsskiftet var den faldet til 33,51 kroner og var tirsdag nede på 29,37 kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen