Berlingske Business

TDC-topchef: Vi er opkøbsmål

Carsten Dilling Adm. direktør og koncernchef i TDC
Carsten Dilling. Foto:

En bølge af opkøb ruller i den internationale telebranche, og TDC kan blive et af målene.

Sådan lyder den opsigtsvækkende melding fra det danske teleselskabs topchef Carsten Dilling. Analytikere og investorer ser også et muligt opkøb af TDC i fremtiden.

Det skriver Dagbladet Børsen.

pix-Lemvig

- Man ved aldrig, hvor det her ender, eller hvad slutspillet bliver. Vi kører vores forretning ud fra, at vi skal stå alene. Og vi tror på, at den plan er så stærk, og at vi dermed bliver et mere og mere interessant opkøbsemne for dem, der er interesserede, siger Carsten Dilling, topchef hos TDC.

11BUSBagGunnerEvensen.jpg

Den hårde konkurrence og det store indtjeningspres har de seneste år medført en række store handler i Skandinavien. Telia har slået sig sammen med Telenor og i Norge har Telia købt Tele2. I efteråret købte TDC desuden det norske kabel-tv-selskab Get for den nette sum af 12,5 mia. kr. Et køb som har bevirket, at TDC ikke selv har mulighed for yderligere opkøb.

pix-Carsten Dilling

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen