Berlingske Business

TDC splitter nu selskabet i to forretningsenheder

TDCs hovedkvarter på Teglholmsgade i København, fredag den 16. marts 2018.. (Foto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix 2018) Foto:

TDC's nye ejere vil nu splitte selskabet i to forretningsenheder, og planerne om at satse på infrastrukturen tager dermed sine første skridt.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

TDC's nye forretningsenheder vil komme til at hedde OpCo, der vil være centreret omkring kundedelen med Yousee som spydspids, mens den anden enhed, der vil koncentrere sig om dansk teleinfrastruktur, kommer til at hedde NetCo.

Pernille Erenbjerg, der er administrerende direktør i TDC, siger i en pressemeddelelse, at selskabet er godt i gang med at eksekvere sin nye vision, og at tiden nu er inde til at etablere den organisation og det ledelsesteam, der bedst kan drive arbejdet fremover.

Idéen bag opsplitningen er at satse massivt på investeringer i bredbåndskabler og mobilnettet. TDC vil investere stort i fibernettet, oplyser de nye ejere - noget, som TDC ikke tidligere har gjort. Samt vil selskabet også investere i 5Gmobilnettet.

- Med nye ejere i ryggen vil vi fortsætte de markante investeringer i den danske infrastruktur og digitalisering. Vi vil tage et stort skridt ved at udbygge fibernetværket og etablere en ledende 5Gposition for at sikre Danmarks bedste mobilnetværk i fremtiden, siger Pernille Erenbjerg til Jyllands-Posten.

Opsplitningen bringer også ændringer i den øverste TDC-ledelse. Det netværksfokuserede NetCo vil blive ledet af Andreas Pfisterer, der før har været koncerndirektør og leder af Operations, mens det kundefokuserede OpCo skal ledes af Jaap Postma, der hidtil har været leder af Yousee.

Begge nye direktører skal referere til Pernille Erenbjerg, der i maj meddelte, at hun senest ved årets udgang stopper i TDC grundet uenighed om selskabets nye strategi.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen