Berlingske Business

TDC: Prisstigninger er business as usual

TDC
TDC køber bredbåndsudbyderen ComX, der har været i store vanskeligheder. Foto:

Den danske teleaktør skriver på sin hjemmeside, at man indfører en lang række prisstigninger over hele sin produktportefølje per første januar, men nedtoner stigningerne.

TDC's varslede prisstigninger for telefoni-, tv- og internetkunder under TDC-brandet er mindre dramatiske, end de umiddelbart ser ud.

Og prisstigningerne har sendt TDC's aktie op onsdag. Det fortæller teleselskabets pressechef, Ib Konrad Jensen, til Ritzau Finans.

Den danske teleaktør skriver på sin hjemmeside, at man indfører en lang række prisstigninger over hele sin produktportefølje per første januar. En mobilpakke med to timers tale og tre gigabyte data stiger eksempelvis til 244 kr. fra 229 kr., en Home Trio Fiber-løsning til 638 kr. fra 599 kr., og en 10 Mbit bredbåndsløsning til 474 kr. fra 459 kr.

- Det ser ud til, at nogle i markedet har lidt større forventninger til dette her, end der egentlig ligger i det. Der er meldt prisstigninger ud på til 6-7 pct., men det er for ganske få produkter og for produkter, hvor der ikke er det store nysalg i dem, siger Ib Konrad Jensen og fortsætter:

- Hen over hele paletten ligger gennemsnittet nok under en procent. Så mere er der ikke i det.

Han understreger, at TDC gennemførte samme øvelse sidste år.

- Vi gjorde det samme sidste år. Ligesom forsikringsselskaber og andre brancher, så har vi besluttet at hæve priserne fra årsskiftet, så folk ved, hvad de har at forholde sig til. Sidste år så vi ikke stigende kundeafgang som følge af stigningerne, og det venter vi heller ikke, at vi vil i år, siger Ib Konrad Jensen.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen