Berlingske Business

TDC og banker enes om mikrobetaling

Men nu går de to parter sammen og udvikler et fælles system, som bliver lanceret uden om internet-medierne.


Udviklingsarbejdet

sker i selskabet Content Billing A/ S, som Danske Bank, Nordea og TDC hver især kommer til at eje godt 25 pct. af, mens de øvrige pengeinstitutter

ejer den resterende del af selskabet. Det meddeler TDC.


Det nye betalingssystem ventes at gå i luften i april. Der bliver

tale om en bred løsning, som fungerer uafhængigt af, hvilken bank, teleoperatør og Internetudbyder kunden er tilknyttet.


-

Tilliden til det system, vi lancerede i foråret, er meget vigtig. Bankerne har erfaringen inden for sikker pengetransaktion,

og TDC har allerede erfaring med udvikling af mikrobetalingssystemer. Derfor er det oplagt for os at gå sammen om udvikling

af en fælles løsning, siger Frank Olesen.


Når systemet er udviklet, er det meningen, at systemet også

skal kunne bruges i andre lande.Tidligere har bankerne og TDC kørt hver deres veje. TDC med e-mønt, mens bankerne i

november dannede Content Billing. Danmarks største medier og internet-portaler har valgt tre konsortier, hvorfra man vælger

en til at udvikle og levere det kommende betalingssystem senere i januar.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen