Berlingske Business

TDC melder krig mod mindre konkurrenter

tdc
Det er først og fremmest erhvervskunderne, TDC vil tage sig af. Foto:

TDC vil gøre organisationen kampklar over for konkurrenter i teleindustrien. De første nye tiltag skal rettes mod erhvervskunder.

TDC kridter banen op. Forsvaret mod de mange angreb, som TDC har været udsat for de sidste 15 år, skal være stærkere. Det skriver Børsen.

Det er først og fremmest ved TDC's hjertebarn, erhvervskunderne, at telegiganten vil sætte ind først, når organisationen skal trimmes.

TDC

Et af områderne, som TDC ønsker at forbedre, er produktudbuddet, der ifølge operationel chef i TDC, Peter Schleidt, skal være mindre og mere simpelt. Han mener, at det vil spare mandetimer og skabe bedre kundeoplevelser.

»Vi har en del områder, der stadig er ret mennesketunge. Øvelsen er basalt set, at vi skal kunne servicere mange flere kunder med de samme personer. Et Telmore for erhvervslivet, om du vil,« siger Peter Schleidt,

TDC har tidligere fået skarp konkurrence fra mindre virksomheder som Telmore og Onfone, og i februar meldte svenske Telavox sig på banen for at udfordre TDC på erhvervskunde-området. Når TDC vil satse på at strømline forretningen, er det derfor i høj grad for at gøre sig kampklar mod fremtidige konkurrenter.

telia

Danmarks 20 største virksomheder vil blive udfordret på deres forretningsmodel inden for ganske få år, vurderer et ekspertpanel i digital omvæltning for Børsen. Børsens gennemgang af virksomhederne i aktieindekset C20 og KFX viser, at 29 af de virksomheder, der har været blandt de mest handlede aktier i Danmark ikke ekisterer længere. Det gælder virksomheder som Ratin og Danisco.

»Det vigtige for de etablerede spillere bliver evnen til selv at drive udviklingen,« siger stifter af Queue.it og medlem af ekspertpanelet, Camilla Ley Valentin.

pix-Telia-bygning

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen