Berlingske Business

TDC hæver endnu en gang priserne på mobil

tdc
Foto:

For anden gang på kort tid hæver TDC priserne på sine billigste abonnementer med 10 kr.

Fra 1. december vil det billigste abonnement på tværs af samtlige TDC-brands koste 119 kr. om måneden for nye kunder.

Det bekræfter TDC over for Ritzau Finans.

Det er kun halvanden måned siden, at telekoncernen hævede priserne senest. I starten af oktober blev priserne hævet fra 99 kr. til 109 kr. Dermed er det blevet 17 pct. dyrere i den seneste periode.

I forbindelse med den første prisforhøjelse i oktober fulgte konkurrenterne Telia, Telenor og "3" med og hævede priserne på de billigste abonnementer.

tdc

Begrundelsen for at smide en tier ekstra på abonnementerne er endnu en gang øget dataforbrug.

- Rationalet bag er fortsat, at kundernes forbrug af data stiger markant i disse år, og skal vi imødekomme behovet fremadrettet, er vi nødt til at investere i udbygning og vedligeholdelse af netværket, skriver TDC i kommentar til Ritzau Finans.

Der er ifølge teleselskabet store investeringer forbundet med at udbygge netværk, og derfor er højere priser ifølge TDC en nødvendighed for at skabe en sund forretning.

pix-Mobil-sofa

- Som Danmarks største teleselskab skal vi sikre den rette teknologiske udvikling til gavn for kunderne. De seneste år har TDC stået for 58 pct. af den samlede investering i danskernes digitale motorveje. Vi vil også gerne i fremtiden have mulighed for at investere - og det kræver en solid forretning, skriver TDC videre i kommentaren.

TDC's brands tæller Telmore, Yousee og Fullrate.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen