Berlingske Business

TDC går ind på det norske mobilmarked

TDC outsourcer hver 800 ansatte i Danmark Topchef åbner for et
TDC. (Foto: Jeppe Bøje Nielsen/Scanpix 2013) Foto:

TDC vil nu også til at tjene penge på mobiltelefoni til norske privatforbrugere. TDC's norske datterselskab, Get, har således indgået en aftale om at leje sig ind på Telias mobilnet.

Det oplyser Get, der hidtil primært har solgt bredbånd, tv og fastnettelefoni i en pressemeddelelse tirsdag.

Planerne om det norske mobilmarked blev offentliggjort i januar, hvor TDC præsenterede sin nye strategi for de næste tre år, og de er altså nu ført ud i livet.

Det norske selskab når ud til 1,3 mio. potentielle mobilkunder, og heraf har knap 60 pct. ifølge Get sagt, at de vil være positive i forhold til en mobilløsning fra det norske selskab.

Telmore mobber og afstraffer unge telesælgere fysisk TDC lancer

Det svarer til omkring 800.000 potentielle kunder. Målsætningen fra TDC lyder på, at 13 pct. - svarende til knap hver ottende husstand - i 2018 skal have en mobilløsning gennem Get.

Ifølge det norske selskab ønsker syv ud af ti kunder at samle bredbånd, tv og mobiltelefoni hos en leverandør, og det er Get ifølge selskabet selv det første til at kunne tilbyde.

»Mobil fra Get er udviklet sammen med vores moderselskab, TDC, som er det førende mobilselskab i Danmark. Med TDC's infrastruktur og mobilkompetencer har vi et godt udgangspunkt for at positionere os som et spændende mobilselskab i Norge,« siger Gunnar Evensen, der er direktør for TDC's norske forretning, i en pressemeddelelse.

pix-Ole Fruekilde Madsen

TDC lagde i 2014 12,5 mia. kr. for Get, der gennem mange år er vokset og har vist langt bedre tendenser end TDC's danske forretning.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen