Berlingske Business

TDC fastholder forventningerne til hele 2013

pix-tdc TDC's topchef Carsten Dilling
TDC's topchef Carsten Dilling Foto:

Den danske telegigant, TDC, kom gennem 2. kvartal med et nettoresultat på 1.054 mio. kr. Koncernen fastholder forventningerne til hele 2013.

Teleselskabet TDC kom ud af andet kvartal 2013 med en omsætning på 6.146 mio. kr. sammenlignet med 6.576 mio. kr. i andet kvartal 2012. Aktieanalytikerne havde ifølge SME Direkt forventet et salg på 6.254 mio. kr.

Det gav et resultat før afskrivninger, amortiseringer og særlige poster, EBITDA, på 2.479 mio. kr. mod 2.513 mio. kr. i samme periode sidste år. Men kvartalets overskud ramte lige i øjet på analytikernes forventninger.

TDC

I millioner kr.2. kvt. 20132. kvt. 2012Ændr.
i pct.
Nettoomsætning61466576-7%
Driftsresultat12611266-0%
Nettoresultat105467057%
Egenkapital21301212680%
Overskudsgrad20,5 pct.19,3 pct.

Resultatet før skat viser et overskud på 834 mio. kr. mod et overskud på 981 mio. kr. i den tilsvarende periode 2012. Her ventede analytikerne 912 mio. kr.

Nettoresultat ender på 1.054 mio. kr. mod et plus på 670 mio. kr. i 2012 og en forventning i markedet om 666 mio. kr. Overraskelsen på bundlinjen skyldes blandt andet en tilbageførsel af skat på 220 mio. kr.

Topchef i TDC er tilfreds med de foreløbige resultater.

»Når jeg ser tilbage på mit første år som CEO, er jeg stolt over de resultater, som vi har opnået, herunder forbedret trend for både fastnetforretningen og mobiltjenesterne, samt fortsatte driftsforbedringer, som har oversteget forventningerne,« skriver topchef i TDC Carsten Dilling i regnskabsmeddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen