Berlingske Business

TDC-direktør: Investeringer i netværk kræver højere mobilpriser

TDC
»For at kunne fortsætte de store investeringer er vi nødt til at drive en sund forretning, og derfor hæver vi prisen på vores billigste abonnement med 10 kr.,« siger Johan Brammer, mobilchef i TDC. Foto:

De danske mobilkunder bruger mere og mere data, og idet forbedrede netværk kræver investeringer, føler TDC sig nødsaget til at hæve priserne på selskabets billigste abonnementer for alle nye kunder for at kunne drive en sund forretning.

Sådan lyder meldingen Johan Kirstein Brammer, der er direktør for TDC's privatforretning, Consumer. Det er hos de billigste abonnementer hos Yousee, Fullrate, Telmore og TDC, at nye kunder bliver mødt med prisstigninger på 10 kr. om måneden fra dags dato.

- Vi kan se, at vores mobilkunders forbrug af data stiger hver dag. Bare inden for de seneste to år er dataforbruget steget med en faktor fem, og det stiller større og større krav til vores mobilnetværk. Så for at kunne fortsætte de store investeringer er vi nødt til at drive en sund forretning, og derfor hæver vi prisen på vores billigste abonnement med 10 kr., siger han til Ritzau Finans.

TDC outsourcer hver 800 ansatte i Danmark Topchef åbner for et

Det er i første omgang kun priserne på de billigste abonnementer for nye kunder, der bliver berørt, mens eksisterende kunder ikke vil opleve en større regning.

- Vi har investeret 4 mia. kr. i et nyt mobilnetværk, og vi kan se, at vores kunder i TDC og de øvrige brands sætter pris på at have Danmarks bedste netværk, og det vil jeg også sikre, at vi har i fremtiden, og derfor mener jeg, at det er en rimelig prisregulering, siger Johan Kirstein Brammer.

Det danske mobilmarked har igennem en lang periode været præget af intensiv priskonkurrence, hvor kunderne har kunnet glæde sig over lavere og lavere priser på trods af mere indhold i abonnementerne.

09BUSRen-Broechner.jpg

TDC har måttet se kunderne skifte til konkurrenterne Telia, Telenor og 3 gennem mange kvartaler, men den udvikling blev vendt i april, maj, og juni, hvor TDC havde kundevækst for første gang i lang tid.

Johan Kirstein Brammer håber, at de forhøjede priser ikke laver om på den udvikling. I andet kvartal havde TDC en tilgang på 13.000 nye abonnenter blandt de private kunder.

- Vi har set en forbedring over et kvartal, og det har vi sat meget pris på. Jeg håber ikke, at det her vil ændre på den her trend som følge af det initiativ.

- Vi kan se, at vores kunder sætter pris på et godt netværk, og når vi kigger rundt i resten af Europa, så har Danmark nogle af de allerlaveste mobilpriser, så selv med denne prisregulering, så er det stadig en billig adgangsbillet, siger Johan Kirstein Brammer.

tdc

TDC regner i år med at have investeringer på 4,3 mia. kr.

TV: TDC hæver priserne over hele linjen

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen