Berlingske Business

TDC bliver fortid på børsen til juni

tdc
Købere vil investere i TDC's fysiske netværk, der leverer internet og telefoni i Danmark og andre steder i Norden.(Foto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix 2018) Foto:

Efter salg til pensionskasser og australske MacQuarie bliver TDC afnoteret fra børsen.

TDC vil have sidste handelsdag på børsen den 4. juni. Det har selskabets anmodet børsen om.

Det sker, efter at TDC er blevet købt af en række danske pensionsselskaber og australske MacQuarie.

»Forudsat at Nasdaq Copenhagen accepterer anmodningen, vil afnotering blive fuldført snarest muligt.«

»Den sidste handelsdag forventes at være den 4. juni 2018, da dette er den sidste dag banker i Danmark har åbent inden for tvangsindløsningens fireugers periode,« skriver TDC via fondsbørsen.

Gruppen af pensionskasser og den australske kapitalfond lagde i februar et bud på TDC på 40,5 milliarder kroner eller 50,25 kroner per aktie.

MacQuarie er kendt for sit tidligere, langvarige ejerskab af Københavns Lufthavne, hvor selskabet dog blev kritiseret for at kanalisere overskuddet fra sit ejerskab i skattely.

Tilbuddet fra gruppen kom, lige efter at TDC havde annonceret planer om at købe indholdsproducenten MTG Nordic, der blandt andet ejer TV3 og Viaplay. Det er køberne dog ikke interesserede i.

»Tilbuddet er betinget af, at den betingede fusionsaftale mellem TDC og Modern Times Group MTG AB ikke godkendes på generalforsamlingen i TDC,« skrev køberne.

Køberne vil investere i TDC's fysiske netværk, der leverer internet og telefoni i Danmark og andre steder i Norden.

»Konsortiets strategiske vision for TDC er, at selskabet skal være en førende deltager i den landsdækkende udrulning af fibernetværk til private hjem, 5G, coax og lignende teknologier.«

»Dette vil hjælpe med at overgå den danske regerings mål for universel levering af bredbånd, således at alle husholdninger i midten af 2020'erne har adgang til 1Gb/s bredbånd,« skrev køberne tidligere.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen