Berlingske Business

Stylepit nedjusterer forventningerne til salget

stylepit
Stylepit Foto:

Tøjkoncernen Stylepit nedjusterer forventningerne til regnskabsåret 2014/2015 og venter nu en omsætning på 360 mio. kr. Før ventede selskabet et salg på 380 mio. kr.

Derimod bliver der ikke rokket ved forventningerne til indtjeningen, og dermed venter Stylepit fortsat et driftsresultat, EBITDA, på minus 28 mio. kr. for hele året. Det oplyser selskabet i forbindelse med en periodemeddelelse for tredje kvartal.

Stylepit, der lever af at sælge tøj på nettet, oplyser, at kvartalet har været præget af, at selskabet er i gang med at implementere en række tiltag, der skal give forudsætninger for igen at kunne tjene penge. Og det er disse tiltag, der er forklaringen på, at forventningerne til salget er blevet sænket.

stylepit

Tøjkoncernen fortæller endvidere, at det fortsat er i gang ned at undersøge strategiske og strukturelle muligheder, som skal være med til at sikre højere omsætning og indtjening og styrke selskabets kapitalgrundlag. Der er dog på nuværende tidspunkt ikke truffet nogen endelig afgørelse, men hvis det sker, vil en eventuel handel blive til en lavere værdi, end den nuværende markedsværdi afspejler.

pic - stylepit

Pix-Stylepit

- Selskabet har været i dialog med en række industrielle og finansielle aktører om deres eventuelle deltagelse i en udvikling af selskabets forretningspotentiale og eller medvirken til styrkelse af kapitalgrundlaget. Såfremt der indgås en transaktion i forlængelse af disse dialoger, må det formodes, at en sådan transaktion vil blive gennemført baseret på en værdiansættelse af Stylepit, der er væsentlig lavere end den nuværende børskurs, skriver selskabet i meddelelsen.

Stylepit-aktien stiger onsdag eftermiddag 7,6 pct. til 0,71 kr. Inden meddelelsen lå aktien dog væsentligt højere i 0,88 kr.

/

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen