Berlingske Business

Stofa slanker direktionen

pix-Kim Falkenhard
Kim Falkenhard nåede kun et enkelt kvartal som strategidirektør i Stofa. Nu forlader han selskabet. Foto: Stofa

Strategidirektør forlader kabel-TV-selskabet, og hans stilling nedlægges.

Danmarks næststørste kabel-TV-selskab, Stofa, slanker sin direktion, hvilket betyder et farvel til strategidirektør Kim Falkenhard.

Han blev i juni 2015 udnævnt til at stå i spidsen for Stofas strategi efter siden 2012 havde taget sig af foreningssalget og forhandlingerne med programselskaberne. Men nu har Stofa valgt at nedlægge hans stilling og lade administrerende direktør Ole Fruekilde overtage ansvaret for den strategiske forretningsudvikling.

»Stofa foretager en justering i sammensætningen af ledelsen. Det indebærer, at Stofas direktør for Strategisk Forretningsudvikling Kim Falkenhard fratræder sin stilling. Med en mere fokuseret ledergruppe står Stofa bedre rustet til konkurrencen om at tilbyde kunderne de bedste TV- og bredbåndsløsninger på et marked, der er under hastig forandring,« hedder det i en pressemeddelelse fra Stofa, der har 675 medarbejdere og betjener 480.000 TV-kunder.

Stofa ejes af energiselskabet Sydenergi/SE, som købte det af den svenske kapitalfond Ratos for 1,9 milliarder kroner i oktober 2012.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen