Berlingske Business
07:32Økonom: Yellen-exit kan skabe øget usikkerhed

Stofa køber del af Canal Digital

pix-Kabel-TV

Telenor sælger nu - igen - en del af Canal Digital til kabel-TV-selskabet Stofa.

Stofa har købt Canal Digitals kabelafdeling af Telenor for 51 millioner kroner.

Handelen omfatter den del af Canal Digital Kabel, der leverere TV, Internet og telefoni til 31 antenneanlæg med omkring 20.000 TV-kunder, 20.000 internetkunder og 6.300 kunder med telefoni via nettet.

Norske Telenor, der er blandt verdens største mobilselskaber og nummer to i Danmark, ejer Canal Digital, mens Stofa er Danmarks næststørste kabel-TV-selskab efter det TDC-ejede YouSee. Stofa forsyner 350.000 danske husstande med kabel-TV, og godt 40 procent af dem får desuden internetforbindelse fra Stofa, som den svenske kapitalfond Ratos købte af Telia i august 2010.

Større og stærkere

»Vi har en klar strategi om at gøre Stofa både større og stærkere. Med dette køb øger vi vor volumen og dermed vor handlekraft på det danske kabel-TV-marked, hvor vi stadig vil fokusere på at være førsteudfordreren til de tidligere monopoler. Vi får mulighed for nogle oplagte stordriftsfordele, som i sidste ende vil komme vore kunder til gode,« siger administrerende direktør i Stofa, Klaus Høeg-Hagensen.

Canal Digital Kabel, som Stofa nu køber, omsatte sidste år for 83 millioner kroner.

Stofa forsøgte i januar at købe alle Canal Digitals kabel-TV-aktiviteter for 100 millioner kroner, men handelen blev trukket tilbage, efter at konkurrencemyndighederne i marts annoncerede, at man ville indlede en dybtgående undersøgelse.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen