Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Stofa forhandler med TDC

pix-Ole Fruekilde Madsen
Stofa skal være landsdækkende udbyder af TV og internet, siger administrerende direktør Ole Fruekilde Madsen. Foto: Stofa

Landets næststørste TV-udbyder vil bruge konkurrentens net til at komme ud til kunder i hele landet med både internetforbindelser og TV og dermed øge konkurrencen.

Danmarks næststørste TV-udbyder, Stofa, vil være nationale og er derfor i gang med at forhandle en aftale på plads med ærkerivalen TDC om at leje sig ind på TDCs ledninger.

»I dag er Stofa en seminational aktør. Man skal bo i en Stofa-antenneforening eller havde mulighed for at kunne få fiber til hjemmet fra Stofa, for at vi kan sælge vores produkter. Vi skal være nationale, og det gør vi ved at leje os ind på andres net. Det er vi i konkrete forhandlinger med TDC om,« siger Ole Fruekilde Madsen, administrerende direktør for Stofa og nu også koncerndirektør i Sydenergi/SE, som ejer Stofa, med ansvar for kommunikation og udvikling af hele SE-koncernen.

SE er Danmarks tredjestørste energiselskab og købte i oktober 2012 Stofa for 1,9 milliarder kroner. I dag har Stofa 450.000 kunder, heraf 380.000 TV-kunder.

pix-Niels Duedahl

Større konkurrence i vente

En Stofa-aftale med TDC vil øge konkurrencen på både bredbånds- og TV-produkter i Danmark. Det nystartede selskab Hiper var det første, der fik en aftale hjem med TDC om at kunne sælge internetforbindelser ved at leje sig ind hos TDC - på både fastnet, fibernet og kabel-TV-net. Hiper, der sælger til aggressive priser, har på et halvt år fået 10.000 bredbåndskunder.

»Om det er fibernet, kabelnet eller fastnet, er underordnet. Forbrugerne bekymrer sig om, hvilken værdi de får af det, de køber. Men når vi skal leje os ind på andres net, så *skal* vi være nationale og dermed på alle typer,« fastslår Ole Fruekilde Madsen.

pix-YouSee

Stofa skal ifølge SEs nye strategiplan frem til 2025 øge sin markedsandel fra i dag 17 til 30 procent.

»Det at være på andres net med Stofas produkter er en god start, men planen er at gå ret intensivt ind i produktudvikling. Vi har helt klart tanker om massivt at videreudvikle TV-produktet og bringe internetforbundne enheder med ind. Det kan lige nu lidt uklart, men allerede i slutningen af 2017 - og helt klart langt mere i 2018 - vil man kunne begynde at se, hvordan det udvikler sig,« siger Stofa-direktøren.

pix-Ultra-HD

Ingen strøm med i kufferten

Han tror derimod ikke så meget på, at Stofa skal tage SEs elprodukter med i kufferten, når Stofa banker på folks døre.

»Stofa er ejet af SE, som er eldistributør, men bare at krydssælge el med Stofas produkter ser jeg ikke den store værdi i. Der er relativt få penge at spare for forbrugerne. Vi skal lave en solid produktudvikling og udvikle det forbundne hjem,« siger Ole Fruekilde Madsen.

Stofa begyndte i sommeren 2015 at sælge mobilabonnementer, Stofa Mobil, hvor Stofa har lejet sig ind på TDCs net for at kunne levere forbindelserne.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen