Berlingske Business

Stifter af dansk successpil får 50 mio. kr. for at gå sin vej

Spil
PlayDead folkene bag computerspillet Limbo. Arnt Jensen og Dino Patti (th.). Foto:

Duoen bag et af landets mest succesfulde og profitable selskaber i den danske spilbranche, er endt i en magtkamp.

De to stiftere af Playdead, Arnt Jensen og Dino Patti, splittes efter en strid, der opstod omkring spilfirmaets strategi. Efter et dramatisk forløb er Dino Patti blevet købt ud for 50 mio. kr.

Det skriver Børsen.

Nikolaj Nyholm

I 2015 brød forhandlingerne sammen mellem de to parter om uenigheder om selskabets strategi. Siden kommunikere de to kun gennem deres rådgivere og kæmpede for kontrollen over selskabet, viser en aktindsigt, som Børsen er kommet i besiddelse af mellem de to stiftere og Erhvervsstyrelsen.

»Der svarer til, at jeg var blevet skilt fra en kæreste, og du spurgte ind til det. Det er meget personligt,« udtaler Dino Patti til Børsen.

29BUSPix1-Spilbranchen-i-Da.jpg

Arnt Jensen og Dino Patti stiftede Playdead tilbage i 2006, der er blevet et af landets mest succesfulde og profitable selskaber i den danske spilbranche.

aaa

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen