Berlingske Business

Spotify på vej mod fordobling af værdi

Værdien af streamingtjenesten Spotify er næsten fordoblet på seks måneder og kan efter en finansieringsrunde nå 8,4 mia. dollar.

Det skriver The Independent.

Finansieringsrunden, der involverer blandt andet investorer som Goldman Sachs og Abu Dhabis statsfond, kan rejse 400 mio. dollar til Spotify. Tjenesten kan ende med at blive en af verdens mest værdifulde teknologi-virksomheder, trods det at selskabet kæmper med faktisk at tjene penge.

Spotify bruger 70 pct. af dets indtjening til betaling for musikrettigheder. Kun 15 mio. af tjenestens brugere er betalende abonnenter, mens 45 mio. er gratis-brugere og udsættes for reklamespots.

Sony, Warner og Universal, der ejer omkring 15 pct. af Spotify presser tjenesten til af øge antallet af betalende abonnenter, da ejerne ikke tror på, at indtægterne fra annoncører vil være tilstrækkelige.

/ritzau/FINANS

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen