Berlingske Business
14:09Uber-stifteren tjener 8,5 mia. kr. på investeringsaftale

Sony overrasker positivt på bundlinjen trods voldsom tilbagegang

SONY-OUTLOOK/BATTERIES
Sonys logo set i Japan. Foto:

Selv om der er tale om tilbagegang på alle væsentlige regnskabsposter, er det en langt bedre end ventet bundlinje, men til gengæld et skuffende salg og driftsresultat, som Sony kan fremvise for sit andet kvartal af regnskabsåret 2016/17.

Nettoresultatet blev i kvartalet 4,8 mia. yen. Det er godt nok et gedigent fald fra de 33,6 mia. yen, som den japanske koncern fremviste i tilsvarende periode sidste år, men omvendt væsentligt bedre end det underskud på 1,6 mia. yen, som analytikerne havde spået ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg.

Til gengæld skuffede Sony analytikerkorpset på salget. Her kunne elektronikkoncernen notere 1690 mia. yen - et fald på 11 pct. i forhold til andet kvartal sidste år - mens analytikerne havde ventet et salg på 1770 mia. yen.

Billede

Heller ikke driftsindtjeningen levede op til det forventede. Den endte på 45,7 mia. yen mod ventede 49,7 mia. yen. Det var samtidig næsten en halvering i forhold til samme kvartal 2015.

Den japanske elektronikgigant nedjusterede mandag sine forventninger til regnskabsåret, blandt andet på baggrund af nedskrivninger relateret til et salg af Sonys batteriforretning.

pix-Playstation VR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen