Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Snapchat er Novo-topchefens favorit

BOSNIA-SNAPCHAT/
Snapchat er populært - også hos Novo-topchefen Lars Fruergaard Jørgensen. Foto:

Hvilken digital landvinding har betydet mest for dig?

»Det, at internettet har skabt mulighed for globalt samarbejde, har totalt ændret min arbejdsdag. Verden er pludselig blevet meget mindre. Jeg kan holde et møde her i auditoriet, et »Lars live«-­møde, hvor folk fra hele verden kan stille spørgsmål. Det er helt fundamentalt. Mere personligt er jeg sådan en, der går virkelig meget op i vejret. Så det med, at de meteorologiske institutter i dag benytter sig af Big Data og hele tiden kigger på mønstre, der gør, at de med fem til ti minutters præcision kan fortælle, om det regner et bestemt sted, er fedt, synes jeg.«

 

Hvilke tre apps bruger du mest?

»Snapchat. Mine børn og min kone er meget aktive på Snapchat. Det bruger vi meget. Der er jo meget mere kommunikation i et billede eller en video sammenlignet med en tekstbesked. Så bruger jeg yr.no, det norske meteorologiske institut. Og så bruger jeg Financial Times’ app. Det er en god måde lige at få et perspektiv, der går ud over den danske andedam.«

06BUSPix-Lars-Fruergaard-Jo.jpg

Er du aktiv på sociale medier?

»Jeg har selvfølgelig en Facebook-konto. Jeg er ikke super aktiv der, men jeg bruger det til at følge med i, hvad der sker i mit private netværk. Så bruger jeg LinkedIn professionelt. Det bruger jeg til at kommunikere til organisationen, men også til at fortælle eksternt, hvad jeg går og laver. Specielt som ny CEO har det været vigtigt for mig, at folk kan få en fornemmelse af, hvad der foregår i mit hoved. Så er jeg på LinkedIn, Twitter, Snapchat, WhatsApp, WeChat og Instagram.«

 

Hvad, synes du, er det mest irriterende nye digitale fænomen?

»Jeg er meget bekymret over »fake news« og ikke mindst, hvad det kan komme til at betyde for vores samfund. Når jeg har foretaget en handling på eksempelvis Facebook, får jeg efterfølgende nyheder, der er linket til det, jeg tidligere har gjort. Det med, at IT tager over og sorterer i data, jeg bliver præsenteret for, giver en stor risiko for, at folk bliver ensporede, fordi de bliver bombarderet med synspunkter, der matcher det, de selv mener.«

 

Hvilket digitalt værktøj eller app undrer du dig mest over, at dine børn bruger?

»Mine børn er nu 18 og 20 år. I begyndelsen, da de brugte Snapchat, tænkte jeg: Hvad er det her lige for noget? Men nu er jeg selv kommet ind i kampen og kan godt se, at det giver mening. Vi har i vores familie en gruppe, hvor vi hele tiden sender ind, så vi kan følge med i, hvad der foregår i hinandens liv. Det er faktisk rigtigt godt.«

Artiklen fortsætter under billedet
03BUSFruergaard-Apps-p--tel.png
Første side på Lars Fruergaard Jørgensens smartphone med de apps, han bruger flittigst. Det sociale medie Snapchat binder Novo-topchefens familie sammen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen