Berlingske Business

Skuffende salg af fladskærme i 2008

Skuffende salg af fladskærme i 2008 - 1
Foto:

Det store trækdyr i radio-/TV-branchen har mistet pusten.

For blot fire måneder siden opjusterede branchens egen organisation, BFE (Branchen Forbrugerelektronik) forventningerne til salget af fladskærms-TV. Det skriver dagbladet Børsen mandag.

Dengang lød forventningen, at det i år ville komme til at ligge cirka 16 pct. over niveauet fra sidste år. Men sådan kommer det ikke til at gå, oplyser BFE-direktør Allen Bugge til Børsen.

Uden at have de endelige tal for hele året, vurderer han, at man lander på nogenlunde samme niveau som sidste år - måske med et lille plus på nogle ganske få procent.

»Lige nu skønner vi, at der ikke bliver tale om nogen særlig vækst,« siger han.

Forventningen dækker dog over et lidt mere nuanceret billede. Som bekendt er priserne på fladskærms-TV faldet drastisk i det seneste par år. Og i de foreløbige tal ser BFE-direktøren en tendens til, at det er de mere ukendte mærker, der har tabt terræn.

I stedet har mange forbrugere så valgt at kaste sig over de mere kendte mærker, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen