Berlingske Business

Skuffende regnskaber fra Google og Microsoft

Google
Google-topchef Larry Page måtte sent torsdag dansk tid præsentere et skuffende regnskab for andet kvartal. Arkivfoto. Foto:

Natten til fredag har været hård for IT-giganterne Google og Microsoft. Begge fremlagde skuffende regnskaber sent torsdag aften dansk tid.

Der var tæv til Google-aktien i efterhandlen på børsen i New York efter at internetgiganten sent torsdag meldte om afmatning i annonceindtægterne. Problemet er den stigende brug af Google via mobiltelefoner og tablets, hvor det er sværere at ramme de besøgende med annoncer.

Den gennemsnitlige pris per klik på en annonce faldt seks seks procent i andet kvartal, og følger et fald på fire procent i første kvartal, som i sig selv var noktil at ryste investorerne. Det skriver Bloomberg.

it-konsulenter-billede

Googles omsætning blev på 14,1 milliarder dollar og nettoindtjeningen 3,23 milliarder dollar i andet kvartal.

Også Microsoft fremlagde et regnskab, som pressede aktien. Microsoft er særligt mærket af et vigende PC-salg og en skuffende afsætning af styresystemet Windows 8 i selskabets fjerde kvartal.

Samtidig kunne Microsoft meddelelse, at man bruger 900 millioner dollar på at justere indmaden i tablet-computeren Surface. På grund af et skuffende afsætning, har Microsoft været tvunget til at sænke prisen med næsten 30 procent, skriver Marketwatch.

Omsætningen blev på 19,9 milliarder dollar - 800 millioner lavere end ventet.

TDC Hosting datacenter i Valby

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen