Berlingske Business
07:41Kommentator: Børsnoteringen af Nets var en stor fejltagelse

Skat undersøger momsfinte i telebranchen

SKAT
Foto:

Et ukendt antal teleselskaber beholder tilsyneladende en del af den moms, som de opkræver af kunderne, i stedet for at aflevere den til statskassen.

Skat er i gang med at undersøge et eller flere teleselskaber, der tilsyneladende beholder en del af den moms, de opkræver af kunderne, i stedet for at aflevere den til statskassen. Det skriver Finans.

Manøvren foregår på den måde, at teleselskabet sælger et abonnement med en bestemt mængde taletid eller data inklusiv moms. Men hvis kunden ikke udnytter hele pakken, afleverer teleselskabet kun moms for det faktiske forbrug og beholder den resterende del af momsen i sin egen pengekasse.

29BUSonline-shopping-173020.jpg
For abonnenter LÆS MERE : Momsfifleri presser danske netbutikker

Skat bekræfter, at man undersøger manøvren i forbindelse med et momsprojekt rettet mod de største selskaber i Danmark. Det danske mobilmarked domineres af fire store spillere: TDC, Telenor, Telia og 3. De tre første oplyser alle til Finans, at de indbetaler al opkrævet moms til Skat, mens 3 som det eneste selskab nægter at svare på spørgsmålet.

3 indrømmer dog, at selskabet har en »dialog« med Skat om firmaets momshåndtering.

Selskabets direktør Morten Christiansen vil over for Finans ikke bekræfte, om 3 har beholdt en del af kundernes momsbetalinger, men oplyser, at firmaet er i sin gode ret til at »udfordre Skats praksis«.

30BUS20170829-122415-L-1604.jpg

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen