Berlingske Business

Simcorp-topchef: Godt resultat selv om vi ikke fik hul på USA i '15

Klause
Klaus Holse, administrerende direktør i SimCorp. Foto:

Softwareselskabet Simcorps administrerende direktør Klaus Holse er godt tilfreds med, hvad selskabet opnåede finansielt sidste år.

»2015 var et godt år som helhed, hvor vi blandt andet fik en rekordomsætning på over 2 mia. kr. Og det var på trods af, at vi ikke fik hul på det amerikanske marked sidste år«, siger Klaus Holse til Ritzau Finans, efter selskabet kom med regnskab mandag efter børsens lukketid.

»Vi havde regnet med at få et par kontrakter hjem i USA sidste år - men de er så kommet i starten af i år i stedet«, siger han.

I slutningen af januar kunne softwareselskabet fortælle, at en nordamerikansk finansiel serviceudbyder, som opererer på globalt plan, underskrev en femårig abonnementsbaseret licenskontrakt. Simcorp har ikke offentliggjort kundens identitet.

SimCorp

Tidligere i januar var det Texas Treasury Safekeeping Trust Company, der indgik en femårig abonnementsaftale på Simcorp Dimension.

Klaus Holse ser lyst på 2016. Og han forventer, at Simcorp kommer ud med et resultat på linje med 2015.

»Nu er vi godt seks uger inde i året, og det er svært at sige, hvor vi lander. Det har været et år, som er startet noget vaklende for vores kunder på grund af den turbulens, der har været på de finansielle markeder«, siger Klaus Holse.

SimCorp

I 2015 kom der otte nye kunder til Simcorp. Og alle er i top 200 over verdens største kapitalforvaltere.

»Det er vi ret stolte af. Faktisk er tre af dem blandt de største 50. Som det ser ud nu, har vi faktisk kunder blandt 35 pct. de største 200«, siger den administrerende direktør.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen