Berlingske Business

Simcorp sikrer tykkeste ordrebog nogensinde efter første halvår

simcorp
Simcorp Hovedsæde. Foto:

Softwareselskabet Simcorp leverede pæne resultater i andet kvartal, hvor driften dog faldt tilbage trods en mindre fremgang i salget.

Til gengæld kan selskabet notere sig sin tykkeste ordrebog nogensinde.

Simcorp omsatte for 68,5 mio. euro i andet kvartal mod 68,0 mio. euro på den post et år tidligere, mens driftsresultatet (EBIT) blev 13,7 mio. euro - et fald fra 16,7 mio. euro i andet kvartal sidste år.

På bundlinjen gav det et nettooverskud på 10,1 mio. euro mod 12,6 mio. euro i andet kvartal 2015.

Simcorp

Andet kvartal bød samtidig på en ordreindgang på 13,9 mio. euro mod 17,9 mio. euro i andet kvartal, og ved udgangen af juni var Simcorps ordrebog på 32,4 mio. euro mod 29,2 mio. euro ved udgangen af andet kvartal sidste år. Dermed er der umiddelbart masser af ordrer at lukrere på i andet halvår.

I første halvår var ordreindgangen 24,8 mio. euro samlet set.

»Med en tilfredsstillende ordreindgang i første halvår - på linje med forventningerne - er vores ordrebog nu på det højeste niveau nogensinde. Den underliggende forretningsaktivitet på vores markeder forbliver høj,« siger Klaus Holse, der er administrerende direktør hos Simcorp, i regnskabet.

SimCorp

Den største modvind på Simcorps cykelsti var valutaeffekter i andet kvartal. Og det vil også ramme resultaterne i hele regnskabsåret en smule.

Selskabet fastholder ganske vist forventningerne til 2016, men det er udtrykt i lokal valuta. Valutaeffekter ventes nu at få en lille negativ indvirkning.

Simcorp venter fortsat en omsætningsvækst på 3-8 pct. målt i lokal valuta og en overskudsgrad (EBIT-margin) på 21-24 pct. i lokal valuta.

Baseret på valutakurserne ved udgangen af juli venter Simcorp således en negativ indflydelse fra valutakurssvingninger på hele årets omsætningsvækst på omkring 2 pct. og en negativ indflydelse på EBIT-marginen på omkring 0,2 pct.

Tidligere var der ventet en uændret effekt fra valutakurser.

´simcorp

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen