Berlingske Business

Simcorp opjusterer og oppræciserer sine forventninger til 2016

simcorp
Simcorp opjusterer og oppræciserer sine forventninger til 2016. Foto:

Simcorp opjusterer og oppræciserer sine forventninger til 2016, efter at selskabet har hevet en licensaftale med en ny nordamerikansk kunde i land.

Omsætningsvæksten målt i lokal valuta ventes nu at ligge mellem 5 og 10 pct. mod tidligere mellem 3 og 8 pct., skriver selskabet, der leverer it-løsninger til kapitalforvaltere, i en meddelelse til fondsbørsen.

Bunden på overskudsgraden, EBIT-marginen, målt i lokal valuta bliver samtidig løftet, så den nu ventes mellem 22 og 24 pct. Tidligere var forventningen at lande mellem 21 og 24 pct.

holse

De løftede forventninger skyldes, at fordelingen af Simcorps licenser har ændret sig.

- I starten af 2016 ventede Simcorp, at 75 pct. af de nye Simcorp Dimension-licenser indgået i løbet af året ville være på abonnementsbaserede vilkår, og at 25 pct. ville være på ikke-abonnementsbaserede vilkår.

simcorp

- Baseret på ordreindgangen indtil nu i 2016 og i betragtning af, at den nye nordamerikanske kunde, som blev annonceret i dag (lørdag, red.), også er på ikke-abonnementsbaserede vilkår, forventer SimCorp nu, at fordelingen bliver ca. 50 pct. på abonnementsbaserede vilkår og 50 pct. på ikke-abonnementsbaserede vilkår, skriver selskabet i en fondsbørsmeddelelse udsendt lørdag.

SimCorp

Simcorp løfter også bunden på forventningerne for "adjusted non-GAAP"-omsætningsvæksten målt i lokal valuta til at lande mellem 10 g 15pct. mod tidligere 8 og 15 pct. Forventningerne til "adjusted non-Gaap" EBIT-margin målt i lokal valuta fastholdes mellem 24 og 28 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen