Berlingske Business

Simcorp gennemfører opkøb af italiensk softwarefirma

Simcorp
Simcorp Hovedsæde. Foto:

Softwarevirksomheden Simcorp har gennemført opkøbet af italienske APL Italiana, som blev offentliggjort i slutningen af juni.

Softwarevirksomheden Simcorp har gennemført opkøbet af italienske APL Italiana, som blev offentliggjort i slutningen af juni.

Det oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Prisen for APL Italiana er 35 mio. euro - 260 mio. kr. - hvilket inkluderer Simcorp-aktier for 10 mio. euro.

SimCorp

Simcorp-topchef Klaus Holse forklarede i forbindelse med opkøbet, at handlen giver selskabet mulighed for at vokse hurtigere på det italienske marked, end det ellers ville have været i stand til.

»Vi havde en mulighed for at købe en spiller, der har en stor markedsandel blandt forsikringsselskaber på det italienske marked. Derved får vi stor ekspertise i det segment og den måde, de driver investment management på,« sagde administrerende direktør Klaus Holse til Ritzau Finans i juni.

simcorp

Han understregede i den sammenhæng, at der ikke umiddelbart var andre opkøb på tapetet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen