Berlingske Business

Silicon Valley rammes af Bitcoin-feber

bitcoing silicon
Restauranten Sake Zone, der ligger i Californien, accepterer den digitale valuta Bitcoin. Foto:

Bitcoin-feberen spreder sig i Silicon Valley, hvor spekulanter og risikovillige investorer nu hævder, at man vil få den største gevinst på den virtuelle valuta, hvis man bruger den til at skabe en ny digital finansieringsindustri frem for bare et middel til spekulation.

Det skriver Financial Times.

Tilhængerne af Bitcoin argumenterer for, at de delte protokoller samt fælles standarder for teknologien, som valutaen er baseret på, svarer til internettets åbne teknologier. Den vil dermed udgøre et godt fundament for et finansielt system med lave omkostninger og uafhængigt af den traditionelle bankindustri.

bitcoin

Silicon Valley står dog over for flere forhindringer, hvis man vil stå i spidsen for at skabe et finansielt system i den virtuelle verden. I modsætning til Brasilien, Tyskland og Rusland har de amerikanske myndigheder nemlig været mere forsigtige, og det smitter af på bankerne, der er tilbageholdende med at sætte konti op for Bitcoin-virksomheder, hvilket lægger en dæmper på investeringerne inden for området.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen