Berlingske Business

Selv den lille grønthandler er blevet digital

digital
Modelfoto/Colourbox

Skats anstrengelser med at få virksomhederne til at benytte de digitale løsninger har båret frugt.

Fra første januar 2008 blev det obligatorisk for alle virksomheder at aflevere lønoplysninger til SKAT hver måned.
I den forbindelse har SKAT brugt mange kræfter på at hjælpe virksomhederne til at bruge digitale løsninger frem for papir, og det er lykkedes til fulde.

- Vi har vejledt meget bredt og hjulpet alle fra store virksomheder med at tilpasse deres it-systemer til den lokale grønthandler, som aldrig har siddet foran en computer. Resultatet er nu, at over 99 procent af virksomhederne går til tasterne, når de skal indberette løn, udtaler vicedirektør i SKAT Richard Hanlov.

Resultaterne smitter af på en række andre områder, hvor virksomhederne også på rekordtid er blevet mere digitale. I forhold til momsindberetningerne er digitaliseringsgraden vokset fra 78 procent til 94 procent på bare ét år.

- Der er ingen tvivl om, at den omfattende indsats i forhold til it-systemet eIndkomst har været løftestang for andre områder. Vi kan se, at også de virksomheder, som før var it-skeptiske nu bruger vores digitale løsninger. Det er til gavn for både erhvervslivet og SKAT, fordi virksomhederne på den ene side har fået øjnene op for, at det er lettere at kommunikere digitalt, og at SKAT på den anden side kan reducere ressourceforbruget på tunge manuelle forretningsgange, siger Richard Hanlov.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen