Berlingske Business

Samsungs Galaxy S9 får snigpremiere i januar

pix-Galaxy S8
Galaxy S8 og S8 Plus, som kom i foråret, får allerede lige efter årsskiftet efterfølgere. Arkivfoto: Brendan McDermid, Reuters/Scanpix Foto:

Mobilgiganten ventes at vise sine kommende toptelefoner frem flere måneder før ventet.

Samsung pønser på at være klar med sine kommende Galaxy S9-toptelefoner flere måneder før ventet.

Muligvis vil Galaxy S9 og S9 Plus allerede blive vist frem, når verdens største forbrugerelektronikmesse, Consumer Electronics Show (CES), slår dørene op i den amerikanske spilleby Las Vegas i den første hele uge af januar, skriver det normalt velinformerede netnyhedssted Venture Beat. Det er omkring halvanden måned tidligere end forventet.

Ifølge kilderne står det endnu ikke klart, hvor mange detaljer om de kommende toptelefoner Samsung vil dele på CES, hvor verdens øjne er rettet mod alle de nye elektronikprodukter. Normalt lancerer Samsung sine Galaxy S-telefoner i forbindelse med verdens største mobilmesse, Mobile World Congress, som holdes i Barcelona i Spanien i begyndelsen af marts, og tilsyneladende vil den sydkoreanske mobilgigant fortsat holde den officielle lancering af S9-telefonerne sidst i februar eller i begyndelsen af marts.

Ligner til forveksling forgængerne

De nye toptelefoner ser umiddelbart ud til at blive mindre opdateringer af dette års modeller, og med snigpremieren håber Samsung muligvis at undgå, at luften går af ballonen før lanceringen, fordi alle detaljerne er sluppet ud forinden, sådan som det skete ved Apples lancering af de nyeste iPhone-telefoner tidligere på efteråret.

Galaxy S9-telefonerne vil ifølge Venture Beat ligne S8-telefonerne med skærme på 5,8 tommer på S9 og 6,2 tommer på S9 Plus. Begge vil få samme super-AMOLED-skærme og buede hjørner som forgængerne. De vil blive udstyret med mere RAM-arbejdshukommelse, nemlig 6 gigabyte mod nu 4 gigabyte, og vil - ligesom den mere erhvervsrettede toptelefon Galaxy Note 8, som kom i efteråret - få dobbeltkamera, så billederne vil stå bedre og klarere.

Både S9 og S9 Plus får 64 gigabyte lagerplads, som kan suppleres med et microSD-kort, og de vil stadig have det traditionelle hovedtelefonstik, så man ikke skal nøjes med trådløse hovedtelefoner, sådan som Apple har gjort det til standard ved at afskaffe stikket på sine nye iPhone-telefoner.

pix-Mate 10

Softwaren vil især rykke

Flere forventer, at det bliver på softwaresiden, at Samsung for alvor skal gøre en forskel i forsøget på at stjæle interessen fra Apples nyligt lancerede iPhone X. Den er Apples hidtil dyreste telefon og koster - i den største udgave - over 10.200 kroner herhjemme. Mange af nyskabelserne er dog kun nye i Apple-verdenen, mens Apples konkurrenter allerede har haft funktionerne i deres telefoner i op til mere end et år.

Samsung menes med S9-telefonerne at være klar til at rykke frem i bussen ved at bruge kunstig intelligens og maskinlæring, sådan som både Apple og Huawei har gjort til langt væsentligere brikker i deres nyeste telefoner - Huawei med sine Mate 10-telefoner.

Samsung er verdens største mobilproducent og sidder på 22,3 procent af verdensmarkedet, takket være et godt salg af Galaxy S8-telefonerne og Galaxy Note 8. Apples markedsandel på verdensplan er 12,5 procent, viser de nyeste tal fra analysehuset IDC, der følger teknologimarkederne tæt.

pix-Foldbar

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen