Berlingske Business

Samsung ser nyt rekordoverskud i første kvartal

. Samsung spår om endnu et rekordoverskud for det første kvartal i 2018, blandt andet på grund af et stærkt salg af den nye Galaxy S9 og virksomhedens hukommelseschips.

Det skriver Financial Times.

Teknologigiganten har estimeret, at dens primære drift for det første kvartal ligger på 14,7 mia. dollar (89,4 mia. kr.), hvilket er en stigning på 58 pct. fra samme periode sidste år.

Ifølge analytikere, er det virksomhedens hukommelseschips, der primært driver Samsungs indtjening.

Halvleder-forretningsområdet, der dækker over virksomhedens hukommelseschips, forventes at bidrage med 11600 mia. won (66,5 mia. kr.), altså cirka 75 pct. af det samlede driftsoverskud, på trods af at nogle analytikere spår, at industricyklussen har noget sit højdepunkt.

- Fremdriften i salget af halvledere vil højst sandsynligt falde næste år i takt med, at efterspørgslen af RAM fra store klienter, såsom Apple og Facebook, kan falde, siger Kim Young-woo, der er analytiker for SK Securities, til Financial Times.

Dog spår flere analytikere, at virksomhedens driftsoverskud vil stige med 15 pct. i år.

Tallene for det første kvartal af regnskabsåret 2018 forventes at blive offentliggjort senere på måneden.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen