Berlingske Business

Samsung lokker Apple-kunder: Lån vores toptelefon i en måned

SINGAPORE-TELECOMMUNICATION-CHINA-MOBILE-ZTE
Overskrift
Samsung vil nu forsøge at lokke Apple-kunder med et godt tilbud. Foto:
pix-Samsung-test
Overskrift
For en dollar kan iPhone-ejere melde sig hos Samsung og få en af de tre toptelefoner til låns i 30 dage.

Aggressiv kampagne skal lokke iPhone-ejere til at skifte telefonen ud med en Samsung-telefon. Interessen har været overvældende, og nu mangler der telefoner.

Verdens største mobilproducent, Samsung, forsøger sig nu med en ny taktik til at lokke Apples kunder væk. Alle iPhone-ejere kan for en enkelt dollar få lov at låne Samsungs toptelefoner i en måned.

Det opsigtsvækkende tilbud kommer nogle få uger, før Apple ventes at lancere sin nye iPhone 6S, som bliver Samsungs hovedkonkurrent på smartphonemarkedet. Derfor gælder det for Samsung om at få flere til faktisk at have prøvet Galaxy S6 Edge, Galaxy S6 Edge Plus og Galaxy Note 5 - de to sidstnævnte er netop blevet lanceret.

Løb tør efter få timer

Og tilbuddet er tilsyneladende gået rent ind. Samsung løb allerede efter nogle få timer tør for testtelefoner.

»Tak for jeres interesse. På grund af overvældende efterspørgsel er vi midlertidigt løbet tør for testtelefoner. Vend tilbage senere og se, om der er tilgængelige telefoner,« skriver Samsung på sit Ultimate Test Drive-netsted.

pix-Samsung-præsentation

Det skal iPhone-ejere besøge fra deres telefon, vælge deres teleselskab og dernæst den telefon, som de ønsker at prøve. Så snart de har opgivet navn og adresse og indtastet kreditkortoplysninger, sender Samsung en telefon af sted til 30 dages test og med gratis tale og datapakke i prøveperioden. Efter de 30 dage kan iPhone-ejerne enten købe Samsung-telefonen eller returnere den.

Analytikere læser Samsungs opfordring om at vende tilbage som et tegn på, at der virkelig er flere testtelefoner på vej fra mobilgiganten, hvis skridt samtidig af nogle analytikere ses som frustration over Apples succes.

Apple gnaver sig ind på Samsungs førerposition

Siden Apple i efteråret 2014 lancerede de hidtil største telefoner, iPhone 6 og den endnu større iPhone 6 Plus, har Apple gnavet sig ind på Samsungs markedsandele. Galaxy S6 og Galaxy S6 Edge, som Samsung lancerede i foråret, har fået meget fine anmeldelser men har ikke solgt nær så godt, som Samsung havde håbet på.

pix-Apple Pau

Det fik Samsung til at fremrykke lanceringen af den nye Galaxy S6 Edge Plus og Galaxy Note 5 med digital pen for at give de to nye toptelefoner tid til at få fodfæste på markedet, inden Apple formentlig stjæler dagsordenen i en tid med den kommende iPhone 6S-telefon, som ventes præsenteret 9. september.

Samsung holder fortsat førerpositionen som verdens største smartphoneproducent men har mistet 4,3 procent af sin markedsandel, som nu er nede på 21,9. Der er dog stadig stor afstand til nummer to, amerikanske Apple, som har vundet 2,4 procent og nu sidder på 14,6 procent af verdensmarkedet. Apple er dog ubestrideligt bedre til at tjene penge på sine produkter. Til gengæld udgør iPhone-salget nu omkring to tredjedele af Apples indtægter, og det er derfor afgørende, at Apple hele tiden formår at begejstre og få folk til stadig at lægge mange tusinde kroner for en ny telefon.

pix-Galaxy Note 4

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen