Berlingske Business

Salget af Apple Watch styrtdykker

US-APPLE-INTRODUCES-NEW-PRODUCTS
Justin Sullivan/Getty Images/AFP Foto:

Urværket knirker gevaldigt i Apple-CEO Tim Cooks første produkt, Apple Watch. I andet kvartal er salget mere end halveret.

Salget af Apples seneste satsning, Apple Watch, tegner til at blive en skuffelse. Tal fra analysefirmaet IDC antyder, at der blev solgt under halvt så mange ure i andet kvartal som i det foregående.

Apple har ikke offentliggjort nogle officielle salgstal for Apple Watch, der kom på markedet i april sidste år, men analytikere har estimeret, at Apple har solgt i omegnen af 12 millioner ure. Det er langt mindre end analytikerne havde forventet af uret, der er den første nye hardware-satsning fra tech-giganten, siden Tim Cook tog over som CEO fra nu afdøde Steve Jobs i 2011.

Broken iPhone on asphalt outdoors

Det store fald i salget er usædvanligt for Apple, der har været forkælet af en overvældende succes i mere end et årti. Til sammenligning oplevede Iphonen ni år med uafbrudt fremgang i salget efter sin lancering i 2007.

De skuffende tal vil uden tvivl bekymre CEO Tim Cook, for flere aktieanalytikere har stillet spørgsmålstegn ved, hvilke produkter der skal hæve toplinjen for Apple i de kommende år. Noget tyder på, at investorerne ikke skal hænge deres hat på Apple Watch.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen