Berlingske Business

Resound lander helt som ventet

wef
GN Store Nord har i årets første tre måneder klaret sig bedre end i fjor. Men både omsætning og resultater ligger under analytikernes forventninger. Foto:

GN Store Nords høreapparatdivision, GN Resound, kom ud af første kvartal med en omsætning på 1191 mio. kr. mod 1027 mio. kr. i den tilsvarende periode et år tidligere.

Det var dermed nogenlunde på linje med forventningerne, idet analytikerne havde regnet med en omsætning på 1194 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

Driftsresultatet (EBITA) landede på 200 mio. kr. mod 170 mio. kr. i første kvartal 2014 og analytikerforventningen 202 mio. kr., mens EBITA-marginen dermed blev 16,8 pct. mod 16,5 pct. i første kvartal sidste år og analytikernes forventning om en margin på 16,8 pct.

- GN Resound leverede positiv organisk vækst i alle regioner med Nordamerika som den stærkeste vækstdriver i kvartalet. I USA fortsatte væksten i den uafhængige kanal med at være på tocifrede procentsatser. GN Resound fortsatte også med at vinde markedsandele i Veterans Affairs, hvilket betyder, at det har sin alle tiders højeste markedsandel ved slutningen af første kvartal 2015, skriver koncernen i regnskabet.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen