Berlingske Business

Rekordsalg i Apples App Store

US-158329790
Foto:

Apple har i 2014 oplevet en stigning på 50 pct. i salg af apps til iPhone og iPads fra 2013 og sætter dermed rekord.

Salg i App Store slog flere salgsrekorder omkring nytår i stedet for som vanligt ved juletid, hvilket tyder på større vækst i de asiatiske markeder. Det skriver Financial Times.

- Dette år startede vældig godt ud efter et rekordsættende år for App Store og vores udviklerfællesskab, bemærker Eddy Cue, der er Apples senior visepræsident for internet software og services, til Financial Times.

Nu vil Snapchat tjene penge på at lade dig sende penge

I september 2014 kom ti pct. af selskabets omsætning fra digitalt indhold og services, hvilket er 9 pct. mere end i 2013. Selvom hovedparten af Apples salg er i hardware, indtjenes der langt højere margin i salg fra App Store og Itunes. I Kina indførtes desuden nye behandlingsmuligheder, så en større del af verdens største mobilmarked kunne nås.

Den vedvarende succes Apple har med App Store hører til en af firmaets konkukurrencefordele over for de smartphone-producenter, der bruger Googles software og services.

Dog så Apple et fald i musikdownloads fra Itunes, og firmaet forbereder en ny musikservice i samarbejde med Beats Musik, som Apple opkøbte sidste år.

a

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen