Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Rekordsalg af spil i 2008

Kort nyt: Der blev sat ny spillerekord sidste år på det britiske marked.

Forbrugerne købte gennem 2008 spillekonsoller og spil til dem for 4,03 milliarder pund (32,8 milliarder kroner). Heraf udgjorde selve spillene 1,9 milliarder pund, hvilket er 23 procent mere end året før, viser tal fra brancheforeningen Entertainment and Leisure Software Publishers Association (ELSPA).

Bedst sælgende var konsolspil til Nintendos Wii, der udgjorde næsten en fjerdedel af salget, skriver BBC. Den håndholdte Nintendo DS solgte i 19,1 millioner eksemplarer, salget af Microsofts Xbox 360 steg med 51 procent, og spil til Sonys nye Playstation 3 solgte i 10,4 millioner eksemplarer, 145 procent flere end året før. Th.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen