Berlingske Business

Region Sjællands medarbejder rejste til Dubai helt privat

UAE-TOURISM-ARCHITECTURE
Foto:

En tidligere medarbejder fra regionen var helt privat, da han rejste til Dubai sammen med flere tidligere Atea-folk på Ateas regning i november 2014. Til sine kolleger fortalte han, at han skulle til Dubai og Abu Dhabi for at se bilræs.

Da en medarbejder fra Region Sjælland i november sidste år fløj til Dubai sammen med fire andre, rejste han ikke i embeds medfør for Region Sjælland. Rejsen tog han som en privat sviptur i luksusklassen, dog uden selv at betale de 80.000 kr., som rejsen kostede. Det gjorde IT-virksomheden Atea.

Dubai-turen, der samlet løb op i 400.000 kr. for de fem deltagere, er central i bestikkelsessa­gen, der ud over en medarbejder fra Region Sjælland, også omfatter nuværende og tidligere ansatte fra Atea, 3A-it og Rigspolitiet.

Region Sjælland bekræfter, at den pågældende medarbejder ikke var sendt til Dubai af regionen.

q

»Vi har fået kendskab til, at en medarbejder i Region Sjælland har deltaget i en rejse til Dubai, hvor omkostningerne er afholdt af Atea. Det har ikke været en tjenesterejse,« skriver den pågældendes tidligere chef, regionens IT-direktør Per Buchwaldt i en mail til Berlingske.

I Region Sjælland var man imidlertid godt klar over, at den pågældende medarbejder skulle til Dubai, men ikke at han fik rejsen betalt af Atea.

»Region Sjælland registrerer ikke, hvor regionens medarbejdere rejser hen i deres fritid. Den pågældende medarbejders kolleger var dog i varierende grad vidende om, at den pågældende medarbejder havde planer om at se Formel 1-løb i Abu Dhabi/Dubai i sin fritid. Jeg var således også klar over, at den pågældende havde den plan, men kendte intet til rejseplaner, rejsedeltagere, eller at rejsen ville blive betalt af regionens leverandør,« skriver Per Buchwaldt.

27BUSLas-Vegas2-4-5.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen