Berlingske Business

Pokémon Go slår Apple-rekord

pokemon
Foto:

De er svært ikke at få øje på en Pokémon Go-jæger i bybilledet. Mobilspillet har da også allerede slået en rekord hos Apple.

At mobiltelefon-spillet Pokémon Go er populært, hersker der næppe nogen tvivl om længere. Men graden af popularitet er der måske lige grund til at dvæle ved.

Apple bekræftede fredag overfor spilmediet Polygon, at Pokémon Go er downloadet flere gang i den første uge i App-butikken end nogen anden applikation. Apple vil dog ikke oplyse antallet af downloads, eller hvilken app der tidligere har haft rekorden.

pokemon

Lige nu ligger spillet fortsat på første pladsen blandt gratis spil i Apples App Store.

Ifølge Polygon viser estimater, at omsætningen på spillet dagligt ligger på mellem 1 mio. og 2,3 mio. dollar.

App-analysevirksomheden Sensor Tower har tidligere på ugen sagt, at appen fra Nintendo og Niantic er downloadet mere en 30 millioner gang på henholdvis iOS og Android-telefoner - og dermed generet mere en 35 mio. i omsætning. Appen er desuden mere brugt end nogen anden app overhovedet.

LEBANON-POKEMON-GAME-TECHNOLOGY

Lige siden lancering af det digitale spil den 6. juli har udbredelsen været uforlignelig. Spillet giver brugerne mulighed for at fange virtuelle Pokémon-figurer, der er gemt rundt omkring i den virkelige verden - og som kun kan ses gennem kameraet og skærmen på telefonen. At jagten foregår i den fysiske verden, har fået folk til at vandre adskillige kilometer for at fange de små tegnede figurer.

Pokemon NINTENDO-POKEMON/

Unity

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen