Berlingske Business

Pokémon Go indgår aftale med Starbucks

BELGIUM-BOOKS/POKEMON
Arkivfoto. Torsdag annoncerede Niantic, firmaet bag hittet "Pokémon Go", at virksomheden har tilføjet Starbucks til sin voksende liste af virksomhedspartnere. Foto:

Torsdag annoncerede Niantic, firmaet bag hittet "Pokémon Go", at virksomheden har tilføjet Starbucks til sin voksende liste af virksomhedspartnere.

Mere end 7800 Starbucks-steder i USA vil over de næste 12 uger blive forvandlet til "Pokéstops" eller træningscentre for Pokémons, som led i virksomhedens bestræbelser på at tjene penge på spillet. Kaffekæden vil også forhandle en særlig "Pokémon Go"-drik.

Det skriver Wall Street Journal.

"Pokémon Go" er blevet downloadet af mere end 600 mio. mennesker i hele verden. Da "Pokémon Go" lancerede sit første spil i juli købte mindre virksomheder, offentlige biblioteker og andre såkaldte "in game items", som kunne tiltrække spillets brugere til særlige lokationer. Starbucks er et naturligt valg for Niantec, som har gået efter virksomheder med mange filialer. Tidligere på året afslørede Niantic sin første virksomhedsaftale med den japanske del af McDonald's.

pix-Pokémon Go-dødsfald

Som de fleste spil til smartphones, så er "Pokémon Go" gratis at spille, men det tilskynder brugeren til at bruge penge på digitale frynsegoder. Spillet har genereret mere end 800 mio. dollar i omsætning ifølge Superdata Research. Niantic, som udviklede spillet sammen med Nintendo, har støt tilføjet flere funktioner til spillet for at sikre brugernes engagement. Spillet omfatter i øjeblikket omkring 150 Pokémons ud af et univers med mere end 700. Nye Pokémons vil blive tilføjet den 12. december.

Young people play Pokemon Go d

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen