Berlingske Business
15:34Wall Street åbner med små plusser

Plenti vinder mobilkunder på rent abonnement

pix-Plenti
Plenti åbnede i marts. Bagmændene er Onfone- og Mofibo-stifter Morten Strunge (til venstre) og Fullrate-medstifter Peter Mægbæk (til højre), og de har nu 20.000 kunder i butikken. Arkivfoto: Asger Ladefoged, Scanpix Foto:

Det nyeste mobilselskab henter halvdelen af sine nye kunder på et abonnement, som ikke har de digitale blade og tjenester, som selskabet slog sig op på for at skille sig ud.

20.000 danskere har nu skiftet deres gamle mobilselskab ud med det nyeste på det danske marked, Plenti, og mange af dem vælger et klassisk abonnement uden de mange digitale blade og aviser.

Plenti åbnede 14. marts som et rent mobilselskab med blot ét abonnement på hylden men - som det første mobilselskab i Danmark - med et dataabonnement uden øvre grænse. Lige op til sommerferien valgte Plenti dog også at tilbyde et mobilabonnement, som stadig gav ubegrænset tale, ubegrænsede SMS-tekstbeskeder og MMS-billedbeskeder og ubegrænset data, men som ikke gav adgang til de digitale udgivelser fra bl.a. Berlingske og Egmont samt gratis adgang til Tivoli.

Det har tilsyneladende fordoblet Plentis kundetal hen over sommeren. Administrerende direktør og medstifter af Plenti, Peter Mægbæk, fortalte til Berlingske i juni, at selskabet da var oppe på »omkring 10.000« kunder. Nu er der 20.000 kunder i forretningen, og omkring halvdelen af de nytilkomne vælger abonnementet uden digitale ekstratilbud.

pix-Peter Mægbæk

Målet er 100.000 abonnenter i 2018

»Vi er meget tilfredse, og vi regner fortsat med at nå vores mål om 100.000 abonnenter inden for de første par år,« siger Peter Mægbæk.

Plenti kan dog efter hans udsagn løbe rundt med halvdelen, altså 50.000.

Han stiftede Plenti sammen med Onfone- og Mofibo-stifter Morten Strunge. De to så et behov for at skabe et selskab med fokus på enkelthed, ligesom alle de store selskaber forsøger at rydde op og ud i deres abonnementer for at gøre det mere overskueligt og gennemsigtigt, hvad folk faktisk betaler for.

Plenti bruger »3«s mobilnet i Danmark til sine kunder.

pix-Morten Strunge

Største mobilselskab i Danmark er TDC, der ved udgangen af marts - hvilket er de nyest tilgængelige tal - havde 2,57 millioner mobilkunder i sin butik, der også omfatter YouSee og Telmore. Næststørst er Telenor, som ved udgangen af juni havde 1,78 millioner mobilkunder, mens Telia er tredjestørst med 1,64 millioner mobilkunder. »3« havde ved udgangen af juni omkring 1,2 millioner mobilkunder og er dermed fjerdestørst.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen