Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Plenti slår alle konkurrenterne på mobilprisen

pix-Peter Mægbæk
Medstifter af Plenti og administrerende direktør for mobilselskabet, Peter Mægbæk, håber, at det nye abonnement kan hente et par tusinde nye kunder til Plenti hver måned. Foto: Plenti

Det nye mobilabonnement med ubegrænset tale og dataforbrug kan ingen af mobilopkomlingens konkurrenter matche. Tværtimod er der store penge at spare, hvis man ikke har brug for andet, viser prissammenligning.

Mobilopkomlingen Plenti sætter med sit nye abonnement med ubegrænset tale, SMS-tekstbeskeder, MMS-beskeder samt ubegrænset dataforbrug alle sine konkurrenter til vægs.

Det viser en prissammenligning af danske mobilabonnementer, som prissammenligningstjenesten Samlino.dk har lavet, efter at Plenti tirsdag lancerede det nye abonnement uden de mange digitale tjenester, som Plenti lagde ud med ved premieren 14. marts i år.

»Er man kun interesseret i tale og data, er Plentis nye abonnement et rigtigt godt bud. Her får man for 119 kroner om måneden fri data og tale, hvilket er 49 kroner billigere end det næstbilligste abonnement i analysen,« siger Kristian Pitzner-Jørgensen, direktør for Samlino.dk.

Siden efteråret har alle de store selskaber - TDC, Telenor, Telia og »3« - gradvis fjernet deres billigste abonnementer for nye kunder og til gengæld lagt lidt mere i de dyrere pakker for at få folk til at købe et dyrere abonnement.

Pix: Plenti

Det eneste med ubegrænset data

Plenti er det eneste mobilselskab, der ikke har nogen øvre grænse for dataforbruget i sine abonnementer. Samlino.dk har derfor sammenlignet med alle andre selskabers abonnementer med mindst 20 gigabyte data i om måneden. Dette rækker rigeligt til stort set alle, medmindre man aldeles har kappet alle kabler og udelukkende bruger mobilforbindelsen, når man f.eks. ser film og TV over internetforbindelsen.

Det dyreste abonnement, som Samlino.dk har kunnet finde, er hos Telia, der tager 408,75 kroner om måneden for 100 gigabyte data. Og her skal man tilmed betale 99 kroner i oprettelse. På årsplan vil man dermed kunne spare 3.576 kroner, hvis man i stedet tager Plentis nyeste abonnement.

Det Telia-ejede CallMe er nærmeste konkurrent. Her kan man for 168 kroner om måneden og uden oprettelsesgebyr få 20 megabyte data i mobilabonnementet om måneden. Nummer tre på hitlisten er Plentis oprindelige abonnement, som indbefatter digitalt abonnement på en lang række uge- og månedsblade, på B.dk og Business.dk samt Ekstra Bladet og gratis adgang til Tivoli. Det koster 199 kroner om måneden og er ligeledes med ubegrænset dataforbrug.

pix-Morten Strunge

Herefter følger Telenor med 20 megabyte data, fri tale og fri SMS/MMS for 199 kroner om måneden.

Ingen ekstratjenester med i prisen

Kristian Pitzner-Jørgensen fra Samlino.dk understreger, at Plentis nye abonnement er det eneste i sammenligningen, der ikke indbefatter ekstra digitale tjenester.

»Telia tilbyder eksempelvis populære tjenester som Spotify og HBO i deres mobilpakker,« siger han.

Han tilføjer også, at Plenti i sine abonnementer har en grænse på 50 gigabyte data, som man kan bruge sin mobiltelefon til at dele med andre enheder, f.eks. en tavle-PC, der er koblet til mobiltelefonen for at få internetforbindelse.

Plenti, som har medstifter af Fullrate, Peter Mægbæk, og Onfone- og Mofibo-stifter Morten Strunge bag roret, har ifølge Peter Mægbæk nu i nærheden af 10.000 kunder. Han siger til Berlingske, at han forventer at hente »et par tusinde kunder om måneden« hen over sommeren på baggrund af det nye abonnement.

Se de billigste mobilabonnementer med størst datamængde

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen