Berlingske Business

Playstation får sit eget selskab

SONY-ELECTRONICS-EARNINGS-FILES
Sony fastholder sine prognoser uændrede for hele virksomheden til hele året, men man venter nu et højere salg på spil og konsoller, mens der skæres i forventninger andre steder i forretningen. Foto:

Playstation har stadig en fremtræden plads på børneværelset eller i stuen. Og det er via den forretning, at Sony kunne slå de forventninger, som analytikerne havde til den japanske koncern.

Nettoindkomsten i tredje kvartal, der sluttede 31. december 2015 i det forskudte regnskabsår, endte på 120,1 mia. yen mod analytikernes forventning på 91,1 mia. yen ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg.

pix-Kazuo Hirai

Sonys administrerende direktør Kazuo Hirai er i gang med at ændre koncernen fra producent af forbrugerelektronik til chips, videospil og film. Og det ser ud til at virker, da Sony har haft det største overskud i otte år som følge af populariteten af Playstation 4 konsoller.

- Salget i slutningen af året var enormt for spilleforretningen. Vi er begyndt at se de store blockbuster-titler komme ud, siger Hideki Yasuda, analytiker ved Ace Research Institute, til Bloomberg News.

pix-Sony

Sony fastholder sine prognoser uændrede for hele virksomheden til hele året, men man venter nu et højere salg på spil og konsoller, mens der skæres i forventninger andre steder i forretningen.

Samtidig stiller den japanske koncern nu skarpt på streaming og online spiltjenester og propper Playstation, software og netværk operationer i et selskab: Sony Interaktiv Underholdning, der vil se dagens lys 1. april og have base i San Mateo, Californien.

pix-Sony

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen