Berlingske Business

Playstation 2 vinder minutkrigen

Playstation 2 vinder minutkrigen - 1
Sonys gamle Playstation 2 slår begge konkurrenter, Wii og Xbox 360, af banen, når der skal spilles.

Sonys spillekonsol er den mest populære, når der skal spilles foran fjernsynsskærmen.

Kampen om minutterne foran fjernsynsskærmen er vundet af Sonys spillekonsol, Playstation 2.

Den slår både Nintendos Wii og Microsoft Xbox 360, oven i købet hvis de går i alliance sammen mod Playstation.

Det fremgår af analysefirmaet Nielsen Media Researchs opgørelse over, hvilken af de store spillekonsoller der kan få folk til at bruge længst tid.

Lang afstand til konkurrenten

Playstation 2 vinder stort. Når der skal spilles, vælges den i 30,2 procent af tilfældene. Microosofts Xbox 360 samler 18,3 procents støtte, mens Nintendos Wii besætter tredjepladsen med 13,5 procent, fulgt af den almindelige Xbox med 9,1 procent, den nye Playstation 3 med 7,7 procent, GameCube med 4,4 procent og med 16,9 procent til andre konsoller.

Playstation 2 er siden lanceringen i 2000 blevet solgt i 140 millioner eksemplarer på verdensplan.

Milliardmarked for computerspil

Computerspil ventes i 2011 at omsætte for det dobbelt af, hvad man sælger musik for i dag. Musiksalget falder drastisk, mens spil til PCer og spillekonsoller som Playstation, Xbox 360 og Nintendo Wii i 2011 ventes at omsætte for 268 milliarder kroner mod en musikomsætning på 137 milliarder kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen