Berlingske Business

Philips fastholder forventningerne

PHILIPS-RESULTS/
Arkivfoto. Den hollandske elektronikkoncern Philips fastholder forventningerne efter et første kvartal med en vækst på 4 pct. på sammenlignelig basis.  Foto:

Den hollandske elektronikkoncern Philips fastholder forventningerne efter et første kvartal med en vækst på 4 pct. på sammenlignelig basis.

Selskabets toplinje steg til 4294 mio. euro fra 4132 mio. euro i samme periode sidste år.

Driftsresultatet faldt til 252 mio. euro fra 265 mio. euro, mens bundlinjen for de fortsatte aktiviteter steg til 161 mio. euro fra 118 mio. euro.

For hele 2017 fastholdes forventningerne om en salgsvækst på 4-6 pct. på sammenlignelig basis samt en forbedring af driftsmarginen, EBITA, på omkring 100 basispoint.

Med regnskabet for andet kvartal har Philips justeret sin regnskabsteknik, således at Philips Lighting fremover behandles som en ikke-fortsættende aktivitet.

Philips nedbragte i april sin ejerandel fra omkring 55 pct. til cirka 41 pct. i Philips Lighting og venter, at reducere ejerandelen yderligere, således at kontrollen med Philips Lighting vil blive tabt i løbet af det kommende år, hedder det i kvartalsmeddelelsen.

pix-Smart-TV

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen