Berlingske Business

Palm og Motorola overrasker på CES

Palm og Motorola overrasker på CES - 1
Denne telefon er lavet af genbrugsflasker. Det er Motorolas nyeste, Moto W233 Renew. Motorola er verdens fjerdestørste mobilproducent efter Nokia, Samsung og Sony Ericsson. Foto:

De to nødlidende amerikanske virksomheder lancerede torsdag på CES-messen i Las Vegas telefoner, der vakte stor opmærksomhed. Motorolas telefon er lavet af plasticflasker.

LAS VEGAS: Det var to telefoner, der var blandt de største overraskelser på Consumer Electronics Show i Las Vegas, verdens største messe for forbrugerelektronik. Først lancerede den økonomisk pressede virksomhed, Motorola, en grøn øko-telefon, der er lavet af plasticflasker - og sent torsdag kom Palm så på banen med en telefon, der meget vel kan give en anelse konkurrence til Apples iPhone.

Palm har ellers døjet med svigtende markedsandele og selskabets håndholdte computere (PDAer), og smartphones er for længst blevet overhalet i Nordamerika af først Blackberry og dernæst Apples iPhone, der begge minder en anelse om de Palms, man har kunnet købe i årevis.

Pre-telefon er Palms iPhone
Kundefrafaldet skyldes til dels, at Palm er sakket agterud på både software og hardwaredelen, men det skal Pre-telefonen nu rette op på med et interface, der er en farverig oplevelse, og en brugergrænseflade, der faktisk minder om iPhonens - selv om Palms Pre-telefon på stort set alle områder er iPhonen overlegen, hvad funktionalitet angår. Årsagen til revolutionerne skyldes Palms nye mobiloperativsystem, der tilsyneladende gjorde investorerne så glade, at Palm Inc.-aktien sprang 35 procent i vejret oven på lanceringen.

Motorola benyttede den generelle grønne bølge på CES til at introducere en telefon, der udelukkende er lavet af gamle plasticflasker. Selv manualen til Moto W233 Renew er trykt med en særlig slags organisk blæk, og trods det forhold, at Motorola har solgt mobildivisionen fra med virkning allerede næste år, tiltrak den grønne plasticflaske-telefon temmelig stor opmærksomhed på CES-messens første dag.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen