Berlingske Business

Orange rammer plet efter bedring i Frankrig og Spanien

ORANGE-RESULTS/
Orange rammer plet efter bedring i Frankrig og Spanien Foto:

Der var fremgang i både omsætningen og indtjeningen hos den franske mobilgruppe Orange i fjerde kvartal af 2017, men resultaterne landede stort set som ventet af analytikerne.

Det ordinære driftsresultat før renter, skat og af- og nedskrivninger voksede med 2,5 pct. til 3,22 mia. euro på sammenlignelig basis. Dermed ramte analytikerne plet, da de havde ventet en indtjening på 3,1 mia. euro, viser estimater indsamlet af Bloomberg News.

I årets sidste kvartal omsatte Orange for 10,55 mia. euro, og det var dermed også stort set som ventet af analytikerne, der havde regnet med en omsætning på 10,47 mia. euro i kvartalet.

Både det spanske og franske marked udviklede sig positivt for mobilgruppen i kvartalet. I regnskabet bekræfter Ramon Fernandez, der er finansdirektør i Orange, at selskabet ser tegn på bedring af markedet i Frankrig, hvor det blandt andet har arbejdet på at tilbyde flere fiberbredbåndsforbindelser.

30BUSSwitzerland-Davos-Foru.jpg

I regnskabet, der blev offentliggjort onsdag morgen, bekræftede selskabet målsætningen om at accelerere indtjeningsvæksten i 2018, 2019 og 2020.

Samtidig annoncerede Orange planer om at hæve udbyttet til 70 cent per aktie fra de 65 cent per aktie, som selskabet udlodder for 2017.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen