Berlingske Business

Orange overrasker positivt med bedring i fransk mobilmarked

Den franske telegigant Orange er kommet bedre ud af sit andet kvartal end ventet blandt analytikerne, idet hjemmemarkedet blandt andet har vist små sundhedstegn.

I årets andet kvartal opnåede Orange en omsætning på 9,89 mia. euro, hvilket var bedre end de 9,76 mia. euro, som var ventet i markedet ifølge Bloomberg News.

Hvad angår de enkelte markeder, går salget fortsat tilbage i den franske forretning for telekommunikation. Men Orange kan for andet kvartal dog glæde sig over, at salgstilbagegangen er blevet mindre i perioden, hvilket indikerer spæde sundhedstegn.

Desuden har telegiganten kunnet glæde sig over en omsætningsfremgang i det afrikanske marked, rapporterer Bloomberg News.

En anden positiv overraskelse findes ud for det justerede overskud på driften, EBITDA, der i perioden endte på 3,29 mia. euro. Det skal sammenlignes med en forventning blandt analytikerne på 3,14 mia. euro.

I forbindelse med regnskabet fastholder Orange sine forventninger til hele året, der hedder en indtjening i niveauet 11,9-12,1 mia. euro.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen