Berlingske Business

Orange går med i mobil priskrig

Mobilselskabet Orange blander sig nu for alvor i konkurrencen om de prisbevidste kunder.



1. april lanceres produktet Go, der

har en del ligheder med lavprisselskaber som Telmore, CBB Mobil og Sonofons Selv-henter.



Det faste abonnement bortfalder og

minutpriserne bliver 99 øre for de første tre minutter og derefter 75 øre i minuttet. Bortfaldet af det faste abonnementet

opvejes delvist af, at kunderne som minimun skal tale eller sende SMS''er for 39 kr. om måneden.

Intensiveret

- Konkurrencen

på mobilmarkedet er intensiveret de sidste to år, og det er ikke længere nok at tiltrække nye kunder med gode

tilbud på håndsæt. Danskerne er blevet meget prisbevidste og vil have billig



sms''er og tale, siger koncerndirektør

Morten Christiansen fra Orange.



Han afviser, at Orange bliver et decideret lavprisselskab.



- Vi vil fortsat yde kunderne

en høj personlig service, siger koncerndirektøren.



Han varsler et større markedsføringsfremstød

for Go op til lanceringen, og stopper samtidig alle fremstød for Orange''s øvrige mobilprodukter som Mono, Match, Viva

og Just Talk.



- Kunderne kan fortsat bruge alle produkterne hos Orange, men Go bliver vores hovedprodukt.



- Jeg kan ikke

afvise små kampagner for mono, men ellers er det udelukkende Go som vi vil markedsføre, siger Morten Christiansen.

Personlig

service

Til forskel fra de internet-baserede mobilselskaber som Telmore og CBB Mobil vil abonnenter på Go få tilsendt regninger

med posten hver måned og man kan få personlig service.



- Vi vil forene det bedste fra to verdener: en høj

service med billig mobiltelefoni.



Orange har tidligere slået kraftigt på tromme for avancerede datatjenester til

brugerne. Go er med indbygget GPRS, men kunderne kan ikke benytte kalender eller e-mail tjenester fra start. Det vil på et senere

tidspunkt blive muligt at tilkøbe forskellige produkter som moduler.



Udover attraktive priser, mener Orange fortsat at

tilskud til mobiltelefoner er en vigitig konkurrenceparameter.



Kunderne få medfinansieret nye mobiltelefoner ved at acceptere

et højere minimumsforbrug om måneden.



Eksempelvis kan de mest talende kunder, acceptere et minimums forbrug på 299

kr. om måneden i seks måneder få en Motorola v500 til 899 kr., mens kunder med et minimumsforbrug på 39 kr.

om måneden må betale 1000 kr. mere for den samme telefon.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen