Berlingske Business

Opkøbsønske godkendt: Vejen er banet for TDC-salg

tdc
Foto:

Samtlige godkendelser af salget af TDC er opnået - nu mangler aktionærerne bare at sige ja til tilbuddet.

København. Gruppen af investorer, der prøver at få fingrene i det danske teleselskab TDC, har onsdag fået godkendt sit opkøbsønske af EU-Kommissionen.

Det fremgår af en fondsbørsmeddelelse fra TDC.

Dermed er alle regulatoriske hindringer for et salg af selskabet ryddet af vejen, efter at Finanstilsynet i sidste uge også godkendte opkøbsønsket.

Nu mangler to tredjedele af aktionærerne i TDC bare at takke ja til konsortiets tilbud på 50,25 kroner per aktie, før salget er en realitet.

Ifølge Morten Imsgard, der dækker TDC-aktien som senioranalytiker hos Sydbank, er det ikke overraskende, at opkøbsønsket er blevet godkendt.

pix-TDC

- Der har ikke været nogen konkurrencemyndighedsaspekter i, at et konsortium af pensionskasser ville overtage TDC, så det har mere været formaliteter, vurderer han.

Han tror, at et TDC-salg er lige rundt om hjørnet. De første indikationer kommer efter påske, og her forventer han bred opbakning.

- Jeg forventer, at der er bred opbakning blandt de nuværende aktionærer til at sælge TDC.

- Specielt drevet af, at de største aktionærer er nogle af dem, der har presset på for at sælge selskabet til konsortiet, siger Morten Imsgard.

Konsortiet, som forsøge at købe TDC, består af de danske pensionskasser ATP, PFA og PKA samt den australske investeringsbank Macquarie, der tidligere har været en del af ejerkredsen bag Københavns Lufthavne.

Under navnet DK Telekommunikation har de fremsat et bud på aktierne i det danske teleselskab, som aktionærerne har frem til 4. april til at acceptere.

Det foreløbige resultat af tilbuddet ventes at blive offentliggjort den følgende dag - 5. april.

12BUSPix2-Pierre-Danon-1246.jpg

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen