Berlingske Business

Oister følger med konkurrenterne og løfter priserne

Din arbejdsmobil kan koste dig jobbet
Foto:

Teleselskabet 3's lavprisbrand Oister har løftet priserne på et af sine billigste abonnementer, og dermed følger selskabet med konkurrenter som Telenor, Telia og også TDC.

Oister kører med nogle af de laveste priser på markedet, og selskabet har ikke tidligere hævet priserne i samme grad, som TDC, Telia og Telenor kontinuerligt har gjort det gennem det seneste års tid. Til gengæld har selskabet taget indhold ud af abonnementerne, mens de andre har lagt mere ind til højere priser.

Hos Oister skal man nu betale 99 kr. om måneden for det næstbilligste af de primære abonnementer mod tidligere 89 kr. Til gengæld får man nu 12 GB data med i pakken mod tidligere 8 GB data.

Teleselskabet tilbyder også fortsat pakker med tre timers tale og 2 GB data for 69 kr. per måned samt en times tale og 1 GB data for 49 kr. per måned.

Hidtil var den eneste reelle prisforhøjelse fra Oister ellers et administrationsgebyr på 7 kr. per måned for alle kunder.

phone

For nylig løftede TDC priserne hos de billige brands Telmore og Fullrate. Den laveste abonnementspris her hedder nu 129 kr. om måneden mod tidligere 119 kr. Til gengæld er der også kommet lidt mere data og tale i pakken.

TDC's forretning henvendt mod de private mobilkunder havde i andet kvartal en omsætning på 674 mio. kr., hvilket var en fremgang fra 651 mio. kr. i samme periode året før, viste regnskabet 10. august.

TDC

Efter lang tids nedgang i kundeantallet på grund af netop meget hård priskonkurrence har teleselskabet samtidig over et år vundet 28.000 nye mobilkunder, på trods af at priserne altså er blevet sat op flere gange.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen